maandag 17 mei 2010

De Croo Junior : Verspilling, verspilling, verspilling!

Eergisteren kwam ik, zoals het een op verkiezingscampagne zijnde politicus betaamt, laat thuis, maar toch net op tijd om de herhaling van Terzake te zien.

Ik was nog maar net in mijn fauteuil gezeten of ik viel er al uit. Van verbazing, welteverstaan, want wat zag ik daar op TV? Ik zag Alexander De Croo, voorzitter van O-VLD, met een uitgestreken gezicht verklaren dat zijn partij voorstander is van minder kabinetten!

Laat dit nu uitgerekend de voorzitter zijn van een partij die deel uitmaakte van een regering die geen kabinetten heeft afgeschaft, maar er integendeel maar liefst 8 heeft bijgemaakt: 7 voor een rist staatssecretarissen waarvan niemand goed weet wat voor werk ze deden, en 1 voor een Regeringscommissaris voor de Interne Audit, een soort minister tegen de verspilling. Deze post werd speciaal, à la tête du client (excuse my French), opgericht voor een OVLD'er! Nochtans houden er zich al 3 ministers bezig met fraude en verspilling! Wat een verspilling!

Het spreekt voor zich dat De Croo junior alle geloofwaardigheid, die hij sinds zijn verkiezing als voorzitter aan het opbouwen was, verspeeld heeft.

Eerst stapte hij uit de regering omdat er volgens hem niet deftig onderhandeld werd ... om de dag nadien te verklaren dat hij bereid was om opnieuw te onderhandelen. En nu dit! Hier past enkel de (ondertussen grijsgedraaide) vraag: "Wie gelooft dieje mens nog?"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten